Fejk!

SJ:s nya reklam är rolig. Den blonda tjejen som snackar oavbrutet i mobiltelefonen och slänger ur sig det ena å ja ba efter det andra är klockren. Men det stämmer ju inte. Jag har ALDRIG någonsin lyckats prata i min mobil samtidigt som jag åker x2000. Och då snackar vi minst 60 mil i måndaden. Å med tanke på alla miljoners biljoner "hallååååååå!" som man hör omkring sig i kupén när mobilerna dör tyder på att det är fler som är drabbade. Min slutsats är att den blonda bruden fejkar. Sitt mobilsamtal alltså.

Premiären på Top Dog på TV3 var en smula tråkig. Hur hittar man egentligen en hund med karisma? Nämner inga namn men hoppas innerligt att en av deltagarna också är en fejk. För man kan väl inte vara så där på riktigt? Allvarligt?

Byline here I come

Ok, nu måste jag rycka upp mig - på allvar. Min chef ringde precis och trodde att någon hade dött. Jag lät så deppig på telefon! Pinsamt. Känner mig inte så nere, bara ont i halsen.

Ska hursomehelst på fotografering imorgon till min byline. Min! Gud vad roligt! Nu måste jag stjälpa i mig sju hundra liter te till + ett halvt ton Strepsils. Och hoppas att jag får tillgång till någon slags sminkör, solen har inte synts till i Stockholm på sex månader. Vilket syns på mig.

(Detta medför för övrigt en överhängade Bridget Jones-risk. Ska försöka hålla mig undan brun-utan-sol-servetterna som finns i badrummet, även om de lockar. Ska inte heller försöka få till någon extra fin frisyr imorgon, fast det skulle behövas)

Dagens andra bästa: Egen byline! Och en löjligt billig räkning från Vodafone. Mitt nya abonnemang fungerar!
Dagens andra sämsta: Låter tydligen som en döing i luren.

Ovälkommen uppföljare

Nej, det här kan inte vara sant. Det händer inte mig. Tyckte jag kände av någonting igår men trodde att det paranoia. Men inte. Bakterierna har kommit tillbaka och slagit läger i min hals. Och det gör ont!
Där fick jag för att jag gick runt och skröt om mitt super-immunförsvar för alla som ville och inte ville höra och hur jag inte har varit det allra minstaste lilla sjukig sedan i april. Nu är jag fast i sängen för andra gången på två veckor. Skryt lönar sig aldrig.

Var ändå tvungen att gå till skolan och lämna in hemtentan. Tjuvläste några som verkade mycket bättre och skar mig naturligtvis på papprena. Ramlade förbi 7-11 och införskaffade Lipton Citron och nya DV Mode. Mini Andén på omslaget var väl ett sjävklart val men jag hade gärna sett någon mer ny och upcoming.

Nu ska jag snabbkurera mig fram till lunch, sen är det skoluppgifter som väntar. Ingen rast, ingen ro.

Dagens bästa: Än så länge nya DV Mode som ligger och väntar. Och lockar på mig. Komsi komsi.
Dagens sämsta: Ont i halsen. Igen.

Schötäm Paris

Inte för att skryta men om tre veckor ska jag på romantisk getaway till Paris!!! Det blir macarons vid Sacre Coeur, promenix längs Seine och en venti Mocha Frapp på Starbucks! Ja, jag vet. Inte så franskt. Men galet gott! Sen blir det musslor, vin en masse och ostar så långt ögat går. Längtar, bokstavligen talat, ihjäl mig. Möta våren i Paris med sin älskling - kan det bli bättre?

26807-45


Dagens bästa: Guld! Och Paris!
Dagens sämsta: Det snöade lite i eftermiddags. Och det var ju trist.

Zzzzzzzzzzzz!

Nejhej, det här går inget bra. Har segat framför datorn sedan 16 och hunnit skriva 963 tecken av 4000x4. Hemtentan är tråkig och jag är trött. Borde gå och lägga mig och sova 14 timmar i sträck. Verkar bli drink på Hotellet istället. Ska man leka förståndig hemmafru eller galen citychick? Orkar inte ens skriva ett inlägg om går ut på någonting. Det här bådar galet gott för framtiden.

Bridget Jones-a

Sista inlägget var ett smula gnälligt men jag har rätt gnälla i det här också (även om det handlar om ett helt annat slags gnäll): jag är sjuk! Toksjuk!
Ok, jag mår lite bättre nu, annars skulle jag inte sitta vid datorn och blogga. Har dock legat på högra sidan i en säng i ett sovrum på 15 kvadrat på Östermalm sedan i fredags kväll och snorat upp x antal näsdukar. Och tyckt väldans synd om mig själv. Hej och hå. Det är galet tråkigt att vara sjuk. Har dessutom skickat iväg lagom virriga mail till eventuella praktikgivare och framstått som en virrpanna utan like. Där fick jag för att jag ville vara effektiv och duktig och hålla deadline med 39 graders feber! Hade en lång debatt med mig själv om jag skulle attacha en förklaring i mailen typ "hej oj jag är sjuk ledsen brukar inte vara så här sen och virrig ärligt" men tänkte samtidigt att det lät som dåliga bortförklaringar, fastän det var sant. De sorgliga förklaringarna fick till sist vara med i mailen, även om jag uttryckte mig lite bättre. Fast det jag skrev betydde ju egentligen "hej oj jag är sjuk ledsen brukar inte vara så här sen och virrig ärligt". Bä!

Nu när Bridget Jones inte är het längre är det ute att Bridget Jones-a, dvs virra runt och tro att det översätts till söt bortkommenhet och sen ändå komma undan med det. Har aldrig gillat att Bridget Jones-a. Har till och med blängt på folk som gjort det och tyckt att de har varit grymt oprofessionella. Och nu är jag en själv. Fastän det inte är ok längre.

Nu ska jag dricka te (är SÅ trött på te!) och försöka pilla lite på hemtentan som ska vara inne om en vecka. Skulle helst vara ledig i helgen.

Dagens bästa: Inget "vad ända in i helgonaland håller du på med, hönshjärna?!"-mail/telefonsamtal från eventuella praktigivare. No news is good news?
Dagens sämsta: Earl Grey smakar gammal unken häst. Old Grey Earl Horse.

Pengar? Nej tack hinner inte

Gud, vad jag är upptagen. Och då menar jag inte på ett å-jag-är-sjukt-upptagen-och-därmed-galet-viktig-sätt. Tvärtom. Jag har så mycket att göra att jag knappt hinner med mina vänner eller min familj just nu. Har till och med precis tackat nej till ett frilansjobb som innebar pengar för att jag inte hinner. Hur galet är inte det?

Nu ska jag ska Stockholm City angående en grej och sen förbereda en intervju för imorgon. Plus att jag i läxa har att kolla varenda nyhetssändning på varje kanal ikväll. Prison Break får med andra ord stryka en aning på foten. Inte så godkänt.

För övrigt tappade jag ett bowlingklot på en kompis fot en gång så att nåt ben gick av. Men
Dick Cheney sköt sin inflytelserika vän i nacken, skinkan och bröstkorgen. Snacka om dålig dag.

Dagens bästa: Nya Yoggi Jalla Kärlek med choklad, jordgubbar och chilli! Mmmmm!
Dagens sämsta: Missar Prison Break. Bä!

Trendig Timell

Det är himla roligt med Aftonbladets och Expressens bilagor. Efter en lång, stressig vecka är de perfekt läsning att varva ner till, innan älskligen kommer hem och det blir stressa av till Systemet och Ica och gud är klockan redan sju?!

Expressen börjar dessutom ta igen sig efter Ebba von Sydows avhopp. Nu är jag ju inte hennes största fan men hon brukar ha bra koll. Annika Leone minns jag från Veckorevyn och hennes krönika där hon dissade Canada Goose var klockren. Och modig. Nu har hon ju halva Östermalm efter sig. Kan det bero på det som hon hukande sprang in på Myrorna på Söder i går? Är rätt säker på att det var hon. Lagom maskerad i mössa och långt ifrån närmsta CG.

Bilagorna har också mycket som är gemensamt. Paparazzikort på kändisar som gapar fult när de äter tacos eller myspyser med sin minst lika kända flickvän/pojkvän på stranden. De obligatoriska bilderna på Blonda Tjejen från Dokusåpan finns också alltid där. Upptäckte dock en ganska kul sak i bilagorna i helgen som inte är det minsta lika. In fact, de är rakt opposita.

Expressen hade en lista på Sveriges 10 sämst klädda kändisar. En av dem var Martin Timell, som fick sina fiskar varma för att han var klädd i en skjorta som nog bräcker det mesta färgmässigt. På plats nummer fyra fick Martin följande motivering: "Alla män som ens tänkt tanken på att äga eller bära en spexigt mönstrad skjorta borde straffas på något sätt".

I Aftonbladet syntes som vanligt Sofi Fahrman i en moderiktig, djärv ensemble. Sveriges bäst klädda kvinna enligt Café är hon också. Så varför får Martin Timell skit när han i själva verket är lika trendig som Sofi Fahrman? För de har väl uppenbarligen handlat i samma affär?

                           
                              

Dagens bästa: Dagen-efter-pizza. Det blev rätt sent igår.
Dagens sämsta: Hörde igår att våren kommer till Stockholm i slutet av april. Borde tänkt efter före innan jag flyttade hit.

Vuxenpoäng

Hittade den här hos Rebecca. Borde förbereda inför intervjun imorgon men är trött och hungrig. Blir dessutom alltid piggare på kvällen. Känner på mig att jag kommer att ha min prime time vid 22.

Jobb (1p) - Nej
Visitkort (1p) - Nej
Konferens (1p) - Seminarium?
Bor hos föräldrar (-2p) - Det var lääänge sen juh
Vara sambo (1p) - Ja!
Vara förlovad (1p) - Nope
Vara gift (2p) - Inte just nu
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Hellre lägenhet
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Nej
Hund (1p) - Inte än men snart - hoppas jag
Lån (1p) - Ja. Troligen en av CSN:s guldkunder
Gemensam ekonomi (1p) - Nej
Pensionsspara (1p) - Min gamla arbetsgivare har sparat en sisodär 300 tror jag
Storhandla (1p) - Borde men nä, orkar inte
ICA-kundkort (1p) - Vivo-kort
Använda rabattkuponger (2p) - Ibland. Alltid på HM
Äga hushållsassistent (1p) - Vad är det?
Äga diskmaskin (1p) -Det är jag som är diskmaskinen
Dubbelsäng (2p) -Ja typ
Ha julgran på julen (2p) -Tyvärr inte. Men jag ville!
Gråa hår (1p) - Inte än
Celluliter (1p) - Nej. Gymmet is paying off
Prenumerera på morgontidning (1p) - Gratis via skolan!
Lösa sudoko (1p) - Skulle ALDRIG falla mig in
Välja att inte svara i telefon (2p) - Gud ja. Screening is my second name
Putsa fönster (1p) - En gång eller kanske två
Svampplockning (2p) - Inte de senaste femton åren
Långfärdsskridskor (1p) - Helst inte
Parmiddag (1p) - Många gånger
Vinprovning (1p) - Ja! I Napa! Mumsig värre.
Danskurs (1p) - Nixpix
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Tjoho!
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Näää
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Inte frivilligt
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Har väl hänt
Spela Bingolotto (1p) - Nej nej nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Fet chans
Ha höftproblem (1p) - Nej...men högt blodtryck...
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -Inte jag! Men två av mina kompisar! Ni vet vilka ni är
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Förundrad? Beklämd snarare. Nån gång rädd också.


0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Sablar också.

Marie och Inspector Gadget

Nu har jag också sett den. Marie Serneholts nya vad kvällspressen förutspår ska bli en hit av monsterslag. Och visst, det kommer den troligen att bli. Men alla trallvänliga refränger blir väl allid monsterhittar på radio?

Marie Serneholt är sedan sin tid som A-teensare van vid att sjunga. Och van vid att göra musikvideor. Hon har väl gjort en så där tre miljoner vid det här laget. Därför är jag en smula dumbfounded när det gäller videon till "The way my heart goes". Den är sjukt tråkig. Och Marie ser ut som Victoria Silvstedt gjorde när hon leverarade trallvänliga monsterhittar i slutet av 1990-talet. Är det med flit?

"The way my heart goes" låter dessutom precis som intro till barndomens favoritserie på TV: "Inspector Gadget". Kan vi hoppas på att Viasat sänder serien lagom till att "The way my heart goes" nynnas av alla på stan?