Äntligen onsdag

Imorgon är det äntligen, äntligen onsdag! Det betyder att jag får tillbaka mina svarta stövlar som är inne för omklackning - IGEN. Har sprungit runt i mina ankelboots i ett desperat försök att vara fashion i ett par dagar och det går inget vidare. De är alldeles för kalla och alldeles för hala för januari. Förtvivlat planade jag omkring utanför redaktionen imorse.
- Hö hö, skrattade en gubbe och pekade på mig åt sin kollega, halt idag?
- Hö hö, ville jag svara, fet idag?
Men det kunde jag ju inte.

Dagens bästa: Hittade överblivet godis i skafferiet. Plus mycket trevlig intervju i förmiddags.
Dagens sämsta: Är så trött, så trött. Att gå upp klockan sex tar livet av mig. Och så har jag ingenting att ha på mig.

Neeej

Det är inte sant! Det kan inte vara möjligt! Jag tar livet av mig!

Jag glömde bort reprisen av "Grey's Anatomy" i eftermiddags. 

Å andra sidan kanske den nye, osannolike heartbreakern Chris O'Donnell var med extra mycket med sin skäggstubb. Och då har jag ju inte missat någonting alls.


Åh helg!

Snart är helgen slut, fortare än den började. Lekte ledig hela dagen igår och det var välbehövligt. Frukost och tidning i sängen, lunch på Sthlm: Kaffe med mjölk, middag på Söder, förfest i Vasastan och avrundande drink på Mården, också i Vasastan.

Jag älskar drinkarna på Mården, de måste vara bland de godaste som finns i hela världen. Eller iallafall i Stockholm. Men mitt hjärta sjönk när jag upptäckte att min favoritdrink hade försvunnit ur sortimentet, ingen kaffe-martini så långt ögat kunde nå. Också choklad-martinin på Lydmar är ett minne blott. Och jag vet, tyvärr av erfarenhet, att O'boy och vodka inte är en bra kombination.

Kvällen är full av research-arbete inför veckans kommande intervjuer. Fast blickarna dras hela tiden till höger, där min julkapp, dvd-boxen med alla avsnitten av Sex and the City, ligger och väntar. Kanske har jag tid att titta lite...på torsdag?

Det är utan tvekan hårda bud i Mellerud.

Helgens bästa: Söndagens sovmorgon. Pinsamt att erkänna men klockan var närmare 12 än 11.
Helgens sämsta: Valet av svart kappa istället för fet dunjacka i lördags kväll. Brrr!


It's good to be back!

Hej lilla bloggen nu är jag tillbaka! Har du saknat mig? Jag har saknat dig. Nytt år, nya uppdrag. Imorgon börjar jag på en av Sveriges mest upcoming tidningar. Kanske avslöjar jag namnet snart. Kanske inte.

Det är för övrigt helt jäkla omöjligt just nu att sluta lyssna på Robbie Williams nya "She's Madonna". Om du var inne i min ipod skulle du nog bli galen.

Dagens bästa: Bagelmiddag med D. Kändes som Boston all over again.
Dagens sämsta: Kylan. Jag hatar snö. Hatar.