Byggspråk

Renovering. Där har ni svaret på varför jag konstant är missing in action på bloggen. Tro inte att jag under helgerna ligger hemma och tar långa sovmorgnar, dricker liter med smaksatta lattes eller slingar håret. Nix pix. Jag står omringad av målarfärg, spackel, penslar, rollers och penslar och mera penslar.

På vardagarna stressar jag mellan skolan och jobbet. Och på kvällarna är jag oftast för trött för att röra mig. Såg till exempel på ett halvt Grey's Anatomy för att jag inte orkade sträcka mig efter fjärren. Jag gillar inte Grey's Anatomy. Det där läspandet går mig på nerverna. Fast Patrick Dempsey är förstås inte half bad.

Det här med renovering är en rätt lärorik historia. Speciellt de verktyg som behövs. Det finns individuella namn på alla de där små spikarna, muttrarna, sågarna och borrarna. Den där saken? Vinkelslip. Den där skruven? Islagsmutter.

Byggspråk är som ett helt eget språk. Och byggjobbare är helt klart ett släkte för sig. Förstår inte hur de orkar vissla efter tjejer på gatan. Jag orkar inte ens byta tv-kanal.

Flytten går om drygt två veckor. Believe you me, jag längtar ihjäl mig.

Världens bästa sajt just nu är
Din Byggare. Förutom SalongK.se då. Och Modegrisen. Gotta love her.

Dagens bästa: Hemma tidigt. Fast jag känner mig inte speciellt ledig.
Dagens sämsta: Rätt så mycket, faktiskt. Huvudvärk bland annat.

Kommentarer
Postat av: Linda K

Håller du på och fixar det ställe dit du ska flytta, eller hur då?

Postat av: Katarina

Vart flyttar ni nånstans?

2006-05-16 @ 14:55:43
Postat av: therése

Linda: ja, vi fixar allting själva...än så länge. Vi får väl se hur det går!

Katarina: vi flyttar till andra sidan Stockholm. Lite trevligare, lite billigare. :)

2006-05-17 @ 22:40:07
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback