Shoppa på deadline

Igår låg nya DV och Cosmopolitan på golvet när jag kom hem. Det här med eftersändning är verkligen ingen rolig historia, har gått och suktat efter att få bläddra i dem i flera dagar. Glamour har fortfarande inte hittat hem, fick läsa den på lokala caféet istället.

Ska alldeles strax iväg och kika på både nya glasögon och förhoppningsvis en ny klänning. Har drygt 2,5 timme på mig. Det är inte speciellt ultimat att shoppa på deadline, det blir ofta panikköp för att jag inte hinner tänka efter. Tänk efter innan du pratar, heter det ju. Fast å andra sidan har några av mina bästa köp gått på några sekunder för att det har känts i hela kroppen att jag måste ha den här! Tricky, tricky.

Nya glasögon kommer dock inte att gå på några sekunder. Dels för att jag egentligen inte vill ha nya (född stolt linslus) och dels för att jag inte passar i glasögon. Har råkat ut för den värsta pollenallergin på länge så de senaste dagarna har jag gått i ett suddigt töcken.
- Men, sa min livsguru
Kicki, hur ska du kunna se matchen om du är blind?
Glasögonen, dock ett par CK, är från 96 och finns alltid med i väskan. Tas bara upp i nödfall. Typ om det skulle bli kärnvapenkrig eller nåt så att jag hittar till skyddsrummet. Eller när jag ska syna klänningar på Zara.

Dagens bästa: Hittills morgonkaffet. Galet gott. Och en strikt inbjudan till ett bloggmingel nästa vecka.
Dagens sämsta: Shoppingdeadline och blind. Det här kan gå hursomhelst.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Livsguru? Jo, jag tackar. You are too cute! Puss.

Postat av: Sandra

Jag har för övrigt inte fått se dina glasögon än...fy skäms...och då menar jag dom gamla! biatch. ;)

2006-06-21 @ 19:00:21
URL: http://sandraskriver.webblogg.se
Postat av: Amanda

Spana in din mail! =)

2006-06-22 @ 15:13:30
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Linda K

good luck hunting! :)

2006-06-22 @ 15:55:43
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Therése

Kicki: jo, jag behöver en mediepush ibland och du r den som knuffar bäst! Plus att du är så klok. :)

Sandra: ro hit min födelsedagspresent så ska du få se på glasögon! Grr! :)

Amanda: ska bli jättekul!

Linda K: tack, det gick bra. Över förväntan, faktiskt.

2006-06-26 @ 10:26:39
URL: http://theresetexterar.webblogg.se
Postat av: Sandra

bitch, ok då. men då får du banne mig skaffa lite tid över till dina gamla vänner! :P

2006-06-26 @ 21:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback