SJ måste stå för Sjukt Jobbigt

Fy, vad jag är trött på att åka tåg. Man hittar nästan aldrig billiga biljetter, får alltid sitta baklänges och hamnar alltid med de mest jobbiga personer. Ner till Skåne satt jag baklänges tillsammans med ett gäng testosteronstinna lumparkillar som gillade bärs, brudar och permis. Troligen i nämnd ordning. På resan tillbaka till Stockholm hamnde jag med den mest bortskämda lilla slyngel ni kan tänka er. Mamman var utschasad och fick nästan tårar i ögonen när lilla fröken skrek att hon var hungrig, törstig, mätt, trött eller pigg. Jag blev också väldigt ledsen i ögonen när min Ipod dog i Nässjö. Väldigt, väldigt ledsen.

Har en helt galen vecka framför mig, som vanligt. Skönt att en av de bästa helgerna på hela året närmar sig. Berättar mer imorgon, måste sova mina fem timmar nu innan det är dags att gå upp och börja beta av to-do-listan. Har tenta imorgon och tycker att jag kan allt. Vilket aldrig är ett bra tecken. Tenta-hybris är utan tvekan den åttonde dödssynden.

Helgens bästa: Vädret i Skåne i lördags. Kändes nästan som sommar.
Helgens sämsta: Min svarta vintage-kuvertväska började smula sönder i lördags och förfallet har fortsatt idag. Ungefär som en mumie.

Kommentarer
Postat av: Linda

håller tummarna, bryt ett ben, lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback