God fortsättning!

Julen är över och jag är, om än tillfälligt, tillbaka i stan. Ska mot bättre vetande trotsa Snöstormen imorgon och åka x2000 ner till Skåne. Fick tack och lov två pocket av min vän D i julklapp så jag har iallafall något att läsa de femtielva timmarna vi kommer att sitta fast i Småland utan ström. För att det kommer hända. Tänker dessutom klä mig i fet polotröja och ännu fetare dunjacka för att klara av minusgraderna i tågkupén.

Julen var mysig. Vi var få i år men det gick lika bra för det. Har dock, så här i efterhand, insett att jag har konsumerat kakor å det friskaste. Tomten kanske inte finns men det gör synnerligen Kakmonstret. 

Ska alltså till gymet imorgon och svetta bort synderna: mormors gaffelkakor (sjukt goda!), mormors operatårta, pappas lussebullar, mammas pepparkakor, mammas syltkakor, mammas hallongrottor, skinkan, sillen, sillsalladen, julmusten, prinskorven, mammas köttbullar, julosten, Aladdin-ask 1, Aladdin-ask 2, risgrynsgröten...vi snackar trehundra timmar på trappmaskinen. Minst. Inte för att låta osund och så men man kan ju ha roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback