Jag är viktigare än dig

Det värsta jag vet är människor som tränger sig före i kön. Moneybrother är duktig på att tränga sig. Under modeveckan gick han före hela trappan på Berns som väntade på att få komma in på Hopes visning. Vi var kanske femtio personer i trappan. Moneybrother klampat framåt och uppåt och log åt alla för att han var Moneybrother. Och just för att han var Moneybrother så kom han undan med det.

Och då blev jag sur och ville säga till. Men eftersom han var Moneybrother kunde man ju inte visa sin sura kärringsida. Ja, jag har fått höra att jag får en sån när människor tränger sig. Och mitt "ursäkta, det är faktiskt kö här" är gällt och pinsamt.

Det var en slipsnisse som trängde sig idag på lunchen. Slugt klurade han sig in bland sina andra slipsnissekompisar och köpte en latte, som på det här specifika lunchstället tar hundra år att göra. Och jag stod och var skitsur och försökte hålla inne min sura kärringsida med min gälla och pinsamma röst. Fastän jag höll på att explodera inombords.

Vad får människor att tränga sig före? Vad är det som får dem att tro att de är viktigare än vad jag och resterande i kön är? Tänk om jag faktiskt är en superduperviktig människa? Tänk om jag har en bomb under jackan, placerad av terrorister, och så har jag bara exakt 60 sekunder på mig att få med mig lunchbageln och hinna ut innan den exploderar? Tänk om det är så.

Men så tänker de inte, slipsnissarna och alla andra gåföre-människor. BOOM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback