Utmanad!

Blev utmanad av världens bästa mentor Kicki att lista mina sex knäppaste knäppigheter och då är det bäst att lyda. So here goes: mina 6 knäppaste egendomliga saker och hang-ups.

1. Jag kan inte sluta göra miffo-ljud när jag blir utsatt för temperaturskillnader.
Nej, jag har inte tics. Men jag kan verkligen inte låta bli att tjuta "uuuh!" eller "uuaah!" när jag lägger mig i en iskall säng, hoppar in i en varm dusch eller blir utsatt för en isvind. Vilken man mest blir hela tiden i januari, februari och mars.

2. Jag har alltid, alltid läppglans med mig.
Finns det inget läppglans i väskan får jag panik. På riktigt.

3. Mina senast inköpta glasögon är från 1996.
Att de är Calvin Klein är en klen tröst. Och ursäkt. Sa jag att de är ovala och beiga?

4. Jag kräks av tonfisk-lukt.
Everytime. Sushi går fint men kommer det en konservburk med tonfisk i min väg blir jag grönare än grön.

5. Jag ljuger alltid hos frisören.
Efter de vanliga "vad jobbar du med?" och "vad gjorde du i somras då?" så tar samtalsämnena alltid slut förr eller senare. Och så sitter jag där med blöt lugg i tryckande tystnad medan frisören klipper lock efter lock. Det är så tyst att man kan höra hårstråna falla i golvet. Och eftersom jag inte klarar av isande tystnad ljuger jag för att hålla i gång snacket. Man får så otroligt mycket mer att prata om om man säger "min farfar var sjörövare!" eller "i vinter ska jag leta diamanter i Afrika".

6. Jag är livrädd för harkrankor.
Världens troligen ofarligaste lilla djur som tappar ben och vingar för ingenting och bara flyger omkring utan mål. Enligt mig världens äckelpäckligaste lilla kryp som alltid har en tendens att dyka upp från ingenstans. Och vara snuskig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback