Född i fel land

Jag har länge misstänkt att jag är född i helt fel land. Ofta har jag tänkt att USA borde vara mitt riktiga hemland eller eventuellt någon söderhavsö. Idag kom jag på svaret. Jag borde vara född i Danmark. Varför? Jo, i nya underbara numret av Costume söker de en modeintresserad journalist.

"Er du vild med att shoppe, og ved du altid, hvilken ny btik der lige å åbnet?" Ja!
"Har du masser af ideer til artikler om mode, shopping, nye tendenser og designere?" Ja!

Skit att man inte kan snakke dansk. Pölse och kjole kommer man inte så himla långt med. En Carlsberg kommer inte heller att bana min väg till danska drömarbetsplatsen. Däremot kan jag dränka mina sorger i en.

Skaal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback