Host host

Tyvärr verkar inte min kropp fatta att den ser ut som 20 år. Kände mig snörvlig i går och idag, under lunchen, slog förkylningen till ordentligt. Lock för örat har jag också. Buhu, jag hatar att vara sjuk. Frågan är hur det går med sommardrinkarna jag ska på ikväll, just nu verkar det smartare att gå hem och halsa Echinagard.

Lunchade förresten med min gamla korridare Hans i en park i centrala Stockholm. Fråga mig inte vilken det var men den var fin och hade en stor, röd kyrka i mitten. Vi satt och räknade pensionärspoäng. Jag tror tyvärr att jag förlorade tävlingen genom att ha mest poäng. Sen klagade Hasse på att han jobbat så mycket på den sista tiden att han inte ens hunnit ta sig ut till Ikea för att köpa ett täcke.
- Skit i Ikea, sa jag. Täcken har de på Hemtex.
- För 150 spänn? svarade Hasse hoppfullt.
- Nja, fast de har ju rea nu, sa jag.
- Det låter som en skum butik, sa Hasse. Lite tex-mex så där.
- Äsch, svarade jag (och scorade ungefär tusen pensionärspoäng) jag har bara köpt två handdukar därinne. Med kupong.

Pensionär jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback