Kaboom!

Det bor en tidsinställd ekonomisk bomb i mitt badrum. Och när den exploderar, vilket kommer hända fortare än jag vill, kommer jag att gråta. Min plånbok också. Min foundation, mascara, nattkräm, dagkräm och rouge är nästan allihopa slut. Pudret också. Och silikondropparna. Alltihopa på en gång sjunger på sista versen.

Let's räkna, shall we?

* Min foundation Helena Rubinstein Spectacular är just det, spektakulär. Och har det spektakulära priset på 410 kr.

* Bästa mascaran är inte en utan två. En Lancôme Fatale och en svepning med Lancôme Hypnose efter det. 210 x 2 = 410 kr.

* Nattkrämen och dagkrämen är båda budget och oslagbart bra. ACO c-vitamin och e-vitamin. Cirka 120 kr styck = 240 kr totalt.

* Rouget heter Nars Orgasm och kostar runt 300 kr (tror jag) på c/o Stockholm. Köpte mitt i Beverly Hills förra året för 20 dollar. Och ja, det är samma förpackning. Och nej, jag har inte hamstrat. Fin färg och lång hållbarhet. Värd varenda krona.

* Puder Clinique 250 kr. Rätt ok hållbarhet men jag är, ärligt talat, mest förtjust i förpackningen. Vardagslyx i en liten ask.

* Silikondroppar Björn Axén 140 kr.

Bomben som kommer gå av i mitt badrumsskåp ligger, med enkel matematik, alltså på 1750 kr.

- Vad har du alla burkar till? ville pojkvännen veta. Du behöver dem inte, du är söt ändå.

Tro mig, för 1750 pix önskar jag innerligt att jag klarade mig utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback