Tillbaka

Här är nånting jag aldrig trodde att jag skulle säga. Jag var sjukt missnöjd med våren igår. Jo, det är sant. Tillbaka från en skön vintervecka i franska alperna och här sjunger koltrasten och påskliljorna blommar och allt jag vill är att svischa ner för en backe till.

Serre Chevalier var helt fantastiskt. God mat, hyfsad bra snö och branta, branta backar. Här är tre saker jag har lärt mig på min resa:

* Om man är vilse på en alp ska man aldrig ta av sig skidorna. På en del ställen kan det vara så brant att man bara kan skida ner. Behåll skidorna på eller riskera en plågsam död.

* Trots att jag är 26 kan jag fortfarande gråta av rädsla när jag står i en brant backe. Men det hände bara en gång.

* Min ipod är sjukt vintage, sist jag uppdaterade med lite nya låtar var nog förra våren. Och det märktes, var nästan lättad när batteriet dog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback