Ironiskt

Mode-Carina hade liksom bara råkat ramla över H&M:s variant av den överhypade parkasen på lunchen.
-Äh, sa hon lugnt, den hängde liksom där. Det finns många kvar. I grått också.

Nu är det så här att jag inte behöver någon ny vårjacka. Egentligen. Jag skulle bara titta lite på den i grått. Se hur kändes. När jag kom till butiken tre timmar senare fanns det en grå kvar. I small. Precis lika silvergrå som den från Chloé och Prada. Stod i provhytten i hundra år och tänkte "vill ha jag behöver den inte vill ha jag behöver den inte" ungefär en miljon gånger. Fegade ur och hängde undan den till idag. Imorse hade jag bestämt mig, jag skulle inte ha den. Även om den är fin.

Gissa vad som låg på min hallmatta när jag sprang förbi hemma på lunchen? En check med 20% rabatt på H&M. Och parkasen hänger fyra stenkast bort. Vad ska ett stackars modemonster göra då?
image79
Jättelik som den från Chloé. Bara en smula billigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback