Fåfängelasterna stannar hemma

Imorgon bär det så av till alperna och Serre Chevalier. Hade sett fram emot en vecka i sportiga skidbacken, mil från foundations, hårfönar och plattänger. Men pojkvännen blev förskräckt när jag i förbifarten nämnde att vissa fåfängelaster skulle få stanna i Sverige.
- Vad menar du? sa han, nästan förfärad. Ska du inte ta med dig plattången? Eller fönen?
- Nej, svarade jag, jag tänkte att det vore skönt att slippa. Precis som när vi seglade i somras, du vet.
- Men, sa pojkvännen och verkade nästan rysa vid minnet. Vad ska du göra då?
- Vad då göra? ville jag veta.
- Du kommer ångra dig, sa pojkvännen och spände ögonen i mig. Du kommer att vilja ha dem där nere, det vet jag.

Häpp, att gå all natural föll tydligen inte väl ut. Frågan är om jag ska lyda eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback