Kul, Kristian.

Tack och lov att schlagerspektaklet är över, jag är riktigt trött på hela grejen. Mötte en före detta klasskompis på efterfesten för Melodifestivalen i Globen för några månader sedan. Han hade hängt med och rapporterat från alla delfinalerna såg, ärligt talat, helt färdig ut.
- Tack gode gud att det är slut med schlager! suckade han och såg djupt i glaset. Och tack gode gud att jag inte behöver åka till Helsingfors.

Jag förstår honom.

Enligt kvällsposten är svenskarna skitarga över att The Ark inte vann och vill helst lägga ner hela "skiten". Jag är mest sur på Kristian Luuk som fick oss alla (som inte kan serbiska) att vinnarlåten var en feminstisk/lesbisk kampsång.
- Åh vad bra, sa gänget runt soffan. Det är helt fantatiskt att Serbien är så långt framme att de låter en sång om feminism tävla. Heja Serbien!

Läser att det inte alls var en feministisk kampsång. Den handlar istället om hjärta, smärta och att inte kunna sova. Kristian Luuk försökte bara vara rolig.

Skitkul, Kristian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback