Dags för MySpace

Har länge funderat på att skapa mig ett MySpace, jag också. Jag brukar faktiskt inte vara så sen att hoppa på teknikvagnen, bland annat hade jag faktiskt en Hotmail så tidigt som 1997.

(Men min kompis F är ännu coolare på IT-fronten. Han var faktiskt mejlbrevkompis med Henrik Schyffert ett tag, när nästan ingen hade epostardress i Sverige. Och eftersom både F och Henrik ville eposta någon mejlade de helt enkelt varandra. Underbart söt och sann liten historia.)

Hursomhelst, hade myspysig lunchdejt i Humlegården med Åsa, Pernilla och Charlotte samt de andra glada tjejerna i
SalongK-redaktionen. Solen sken till en början, sen blev det kallt. Snart gled samtalet in på MySpace. Flera deklarerade högljutt hur beroende de var av att pyssla med sin sida eller skicka hälsningar med fula djur till varandra. Sen såg de ut som frågetecken när jag erkände att jag faktiskt inte har någon MySpace. Ungefär som om jag var den sista på planeten som inte upptäckt denna underbara skapelse.

Så nu ska jag skaffa mig ett MySpace efter helgen. Ska bara hem och hälsa på i Linkan först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback