Kall kallare kallast

Gud vad jag är trött på att frysa! Det är iskallt i skolan, det är iskallt ute (duh!) och det är iskallt i lägenheten. Har fördruckit mig på té och burit halsdukar och färgglada scarves till förbannelse. Det får vara nog nu.
Det går inte att vara fashionabel och varm samtidigt, åtminstone inte när man helst av allt vill bränna sina nedgågna stövlar på bål och kasta iväg mössan så långt man bara orkar. Inte ens i Paris är det lika varmt som det brukar. Och jag börjar bli lika gnällig och sur och frusen som en gammal kärring. Tittar man noga i spegeln kan man se missnöjda rynkor kring munnen. Fast då får man verkligen, verkligen kisa.

Dagens bästa: Fyra dagar kvar till Paris, mon cher...eh, cherie? Parle vooo anglä si vooo plää?
Dagens sämsta: Smältande snö mitt i planeten. Igen.

Kommentarer
Postat av: Linda K

Känner precis likadant. Snart bränner jag mina ballykängor på ett litet bål och inväntar våren i ballerinor :(

Postat av: Hedgehog-Sara

här får du en skitsnygg mening:

Je suis en peu fatigué mail il travaille dans un chantier.

Jag tror att det betyder: Jag är lite trött men han arbetar på en byggplats ;)
fyra års franska - och det här är vad jag kommer ihåg - haha

Paris låter skönt...

2006-03-14 @ 18:20:53
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: therése

Linda K: Det kanske är snyggt med raggsockor i ballerinas? :)

Hedgehog-Sara: Det ska bli galet skönt, fast det bara är runt 8 grader.

2006-03-14 @ 20:11:51
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback