Myspys

December är en myspysig månad. Man sätter upp adventsljusstakar och adventsstjärnor, skålar i glögg och - om man som jag har barnasinnet kvar - får en bit choklad från sin chokladkalender varje morgon. Lika mycket som december är mysig är månaden och julen en riktig fallucka om man är svag för pepparkakor, lussekatter och choklad. Som jag är. Det är svårt att inse när man har överdoserat för det är ju så himla gott! När jag bodde i USA hörde det (givetvis) till att man gick upp lite i vikt på grund av alla sötsakerna. "Oh I'm still carrying holiday weight" sa man sådär lite casual och personalen i klädaffärerna log i samförstånd när man inte kunde knäppa igen ordentligt. I Sverige är det inte riktigt samma sak. Här känns det inte lika ok att man rullar fram för att man har haft svårt att hålla fingrarna borta ifrån det undre lagret i Alladdin-asken.

Antar att jag måste ta mig iväg till gymet...efter en till och sista pepparkaka.


Kommentarer
Postat av: Angelina

men det är ju såååå...GOTT! :)

Postat av: Vic

Det är sant...Här i sverige är det inte lika okej. Samtidigt ska man inte hålla på och snacka om viktnedgång för då är man jobbig eller ytlig. Å andra sidan ska man ändå gärna vara smal. Äh konstigt fenomen det där...

2005-11-30 @ 17:44:42
URL: http://www.vickywrite.webblogg.se
Postat av: therése

Visst är det konstigt! Man ska träna regelbundet och vara sund men absolut inte vara träningsnarkoman.

Och ja, det är sjukt GOTT! :)

2005-12-01 @ 21:40:16
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback