Post Partum Paris Depression

Nu är jag tillbaka. Eller snarare, jag var här redan i förrgår. Och Stockholm var lika kallt som jag lämnade det. Här gick raringen och jag omkring och halvgnällde om att det inte var så varmt i Paris som vi hade velat (runt 10 grader) och sen när vi landade i Sverige igen insåg vi att vi hade varit galet ungrateful.

I måndags led jag av seriös PPPS - Post Partum Paris Despression. Hade tre underbara dagar och solen sken nonstop från en klarblå himmel. Vi drack mocha frappachinos på Starbucks, åt chokladiga macarons, spanade på Mona Lisa, shoppade i Marais och på Rue de Rivoli...Har ingen direkt lust att hänga i Stockholm just nu så det är nog bäst att börja planera och spara till nästa resa!

Idag har jag spenderat förmiddagen på redaktionen och har fått en galet spännade och rolig person att intervjua inför premiären. Nämner inga namn men på Melodifestivalen ville han att vi skulle sjunga för honom med gloriösa stämmor. Men, som sagt, jag nämner inga
namn! :)

Nu är det snart dags för en intervju med en riksdagskvinna och sen blir det seminarium på skolan innan det blir en stor kopp gott på Espresso House. Busy busy busy!

Dagens bästa: Förmiddagen på redaktionen. Hittills.
Dagens sämsta: Alla mina bra jeans är i tvättkorgen och det är galet kallt med mina shorts. Brrrr!

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, va mysigt med några dagar i Paris, på tu man hand som det heter :)! Vad är det för tidningen du jobbar på?

Postat av: therése

Det var sjukt mysigt. Tidningen ska lanseras i dagarna så det är fortfarande lite hemligt. Men jag återkommer! :)

2006-03-23 @ 15:54:30
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback