Noll koll

Tillåt mig småle. Eller gapskratta i utter disbelief. Hahaha! Gjorde precis jobbtestet på jobbkoll.se. Efter ett antal mer eller mindre knäppa frågor kom de på att jag skulle passa som - tata! - florist.

Jag tycker att jobbkoll skulle ta sig en ordentlig koll runt om i min lägenhet. Äger just nu hela sju blommor/krukväxter. Tre par kaktusar i köket, varav en mår bra. Den andra ser mjölig ut och den tredje växer liksom neråt och inte uppåt. I vardagsrummet står två kaktus-palm-liknande saker som inte är mina och som jag hjälper tillbaka till livet en gång i veckan (oftast fredagar) då jag kommer ihåg att vattna. I mitt sovrum står en orkidé som jag fått för mig ska komma tillbaka till livet. Att allt är brunt och torrt utom två blad kan väl inte spela någon större roll? I fönstret står en växt som jag tror heter "Väktaren i tornet" och som jag fått av lilla mamma. Den ser hyfsat pigg ut, förutom det faktum att blomman - som jag trodde skulle slå ut inom en snar framtid - fortfarande gömmer sig i bladen. Ett halvår senare.

Så florist? Skulle vara på en blom-självmordsklinik.


Kommentarer
Postat av: desi

HAHAHAHA ska du bli florist? Du hade inte ens några blommor förut ju, jag tror att det var jag som köpte din första blomma i Lund (fast den skötte du om väldigt ordentligt, men den vissnade ändå, bä!). Jag ska bli ARTIST hör och häpna så jag håller med - noll koll...

2006-03-01 @ 22:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback