Att göra en pudel-frisyr

Det är onekligen inte bara otroligt roligt utan också galet lyxigt att vara praktikant. Var på frukostmöte hos L'oréal i morse och knatade tillbaka till kontoret med två body lotions, två brun-utan-sol (varav en på sprayflaska) en duschscrubb, fyra läppglans och två mascaror. Är speciellt nyfiken på deras nya bodylotion med progressiv brun utan sol och den på spray. Det blir nog en hemma-spa-kväll vad det lider. Och när jag hinner. Lyx lyx lyx!

På tal om lider så är mitt hår inte toppform. Särskilt inte idag. Dels behövs det lite nya slingor desperately, dels är det en pudel. Har aldrig varit så förtjust i pudlar, än mindre i pudelfrillor. Lite lockigt, lite vågigt och mycket strävt och lika glanslöst. Inte ens ett diadem har lyckats råda bot på eländet, istället har min utväxande lugg antagit formen av en ankstjärt. Fågelinfluensan kan tydligen visst smitta människor. Åtminstone luggar.

Nu är det mera jobb som väntar, timmarna räcker inte till!

Dagens bästa: Den annalkande hemma-spa-kvällen som börjar ta form i mina tankar. Mys!
Dagens sämsta: Ankstjärt i pannan.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Ja, L'orál det är ett trevligt ställe det! En av mina bästa tjejkompisar jobbar som produktchef där och av henne får jag både det ena och det andra! Och det säger man ju inte nej till direkt!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: therése

Hmm...mötte en produktchef där igår med galet snygga skor, kunde knappt koncentrera mig på föredragen! :) Kanske din kompis? Fråga henne var de lila skorna med svarta kanter kommer ifrån! :)

2006-03-30 @ 09:49:51
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback