Årets första dopp

Det är onekligen skönt att vara ledig. Den här helgen har jag vickat på tårna vid två tillfällen. Dels i fredags kväll på Kung Carls terass, dels i lördags eftermiddag då vi spenderade en dryg timme vid stranden i Vaxholm. I badet var jag i cirka tio sekunder. Annars har jag befunnit mig i vårt blivande kök och sovrum.  Köket kom för övrigt inte i fredags, hissen var sönder så leveranskillarna åkte igen. Det går att leva utan kylskåp, påstod älsklingen. Det går att skjuta sig själv i foten också.

Kvällen på Kung Carls terass var för övrigt alldeles, alldeles underbar. Varm solnedgång, kallt rosévin och fruktig shot som man inte kunde få nog av. Bilder finns
här. Blev förresten presenterad som "Therése utan kylskåp men med mat över hela vardagsrummet" för i princip allihopa. Måste sprida ut något annat, mer sofistikerat prefix till nästa fest.

Dagens bästa: Promenixen runt kvarteret runt 21. Skönt att komma ut lite!
Dagens sämsta: Spillde vit färg i håret som såg ut som ålderstecken. Älsklingen märkte inget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback