Äldre och visare

I måndags fyllde jag år. Hur mycket? Äldre, ok? Att vägra uppge hur lastgammal man har blivit och börjat slänga ur sig "man frågar aldrig en dam om hennes ålder" till höger och vänster är dessvärre ett solklart tecken på att man har blivit för gammal för sitt eget bästa.

Egentligen är jag ju inte så gammal, jag känner bara att jag gärna skulle backa tillbaka fyra-fem år för att kunna utnyttja tiden bättre. Tagit körkort fortare, skippat en eller annan kurs i Lund...

Fick för övrigt en jättefin kamera av älsklingen i present. Nu ska jag börja fota på allvar. Problemet med att aldrig ha ägt en digitalkamera förut är att man måste trycka in i medvetandet att det numera ligger en Sony Cybershot och väntar på en i väskan. Har med andra ord redan gått miste om hundra sköna bilder. Inte minst den på Mosebacke i lördags när plasmateven dog en kvart in i första halvlek.

Nu måste jag iväg till doktorn, mina ögon är irriterade och mår inte bra. Har jag otur blir det inga linser på månader. Nya glasögon - here I come!

Dagens bästa: Klockan är ju bara barnet men onekligen vädret. Ska sola fram till tre!
Dagens sämsta: Blivande glasögonorm, fastän jag är född linslus.

Kommentarer
Postat av: Linda

grattis i efterskott!

Postat av: therése

Tack!

2006-06-16 @ 15:20:36
URL: http://theresetexterar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback