Tråkledig

Är, sedan min lyckliga stjärna sken på mig och såg till att jag kom in på journalistutbildningen, plötsligt ledig. Tokledig. Och för första gången sen jag nån gång i mellanstadiet började gilla semester bättre än studier tycker jag inte att det är så himla kul. Såg fram emot att börja skolan igen och åtminstone ha nånting att göra - eller ha dåligt samvete för att man inte gjorde. Men nu när jag har kommit in på utbildningen är det ingen idé att jag går på kvar min fristående kurs - helt plötsligt är jag ledig i två veckor till. Tråkledig, som jag skulle kalla det. Så de nästkommande knappt 14 dagarna tänker jag:

1. Gå igenom min garderob och stryka sånt som jag inte orkat stryka innan och rensa bort kläder som jag inte använt de senaste åren
2. Städa hela lägenheten
3. Träna
4. Sova ut 
5. Gå till biblioteket och låna en massa intressanta böcker
6. Effektivisera laptopen och rensa mapparna
7. Rensa Ipoden och lägga till bra låtar och fixa ordentliga spellistor
8. Blogga
9. Kolla på TV
10. Eh...

Plus att jag ska byråkrati-krångla med CSN, vilket jag alltid gör en gång om året. Det står alltid fel i mina blanketter, eller så finns jag inte i systemet eller så försvinner mina ansökningar ner i postens svarta hål. Tänkte alltså ta i itu med denna årliga tradition imorgon. Gäsp.

Ikväll blir det iallafall fika med D på Populära Sibirien. Har plötsligt all fika-tid i världen. Stackars mig.

Dagens bästa: Sovmorgon?
Dagens sämsta: Sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback