Svarta Cheap Mondays

Försökte för övrigt shoppa i helgen. Vilket gick sådär. Dels för att vi kom iväg sent, dels för att jag shoppar bättre när jag är ensam. Kom hursomhelst iväg till Götgatsbacken i jakt på svarta Cheap Mondays. Lördag, precis löning, halv tre. Halva Stockholms befolkning i åldern 16-30 och som gillade Blur skarpt när det begav sig befann sig inne i butiken. Alla ville ha svarta Cheap Mondays.

Lattjolajban.

I kön stod det femton personer. Och då räknade jag. Kunde vidare se ungefär tio provhytter. Det var fyra personer i kö framför alla. Högg tag i några 27 och 28/34 och fick efter en evighet prova. Kände mig som en uppstoppad korv. Har aldrig haft jeans på mig som har varit tajta över anklarna. Ny upplevelse som jag helst inte utsätter mig för igen. 27/34 satt bättre än 28/34 som jag inte ens fick igen. Konstigt det också.
Tänker gå tillbaka när det är mindre frenzy i butiken. Och när jag känner mig mindre uppsvullen om anklarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback