Oj! En kändis

Inga föreläsningar idag men väl läsanvisningar och skrivuppgifter så det blir en heldag framför datorn hemma. Dagar som denna borde man äga en Juicy-ensemble i nån kulört, ärtig färg. Eva Longoria ser alltid så myspysig och fashionabel ut i sina. Är övertygad om att jag skulle må bättre och prestera bättre i Juicy. Får försöka hitta något motsvarande i min överfyllda men ändå ack så tomma garderob.

Hedgehog in a storm skriver om hur hon har gjort bort sig inför kändisen Micke Grahn. Måste erkänna att jag fick googla honom för att fatta vem det är. Vet fortfarande inte vem det är. Själv är jag något av en expert på att göra bort mig inför människor - såväl även kändisar.

Mötte en kille i stadsparken i Lund som jag var fullt övertygad om var en korridorare på min kompis korridor. Typ en Johan som läser systemvetenskap liksom.
-"Hej!" hojtar jag och springer fram till killen, som står med en gitarr på ryggen, och kramar och har mig.
-"Eh" säger killen och ser rädd ut.
-"Ja men hur går det med allt? Stressigt? Festat på sistone? Gud jag är bak!" Typ sånt slänger jag ur mig medan killen ser allt mer rädd ut. Börjar bli lite blek och få uppspärrade ögon.
-"Jaha" säger jag och tänker att Johan som läser systemvetenskap är en tråkig typ, "ha det så bra då!"
Sen gick jag hem. Satte på ZTV. Och såg Johan sjunga sin senaste hit. För han heter inte Johan och han läser inte statsvetenskap. Han heter Patrik Isaksson och är en artist. Och jag är en galen groupie utan att veta om det.

Har dessutom nästan haft ihjäl Kattis Ahlström utanför Operan när jag var stressad och hade tunnelseende och hon kom oskyldigt cyklandes.
-"Oj! Hej!" sa jag när hon fick bromsa för sitt liv. Pinsamt. Fast den gången visste jag att det var hon.

En kompis till mig har dessutom misstagit Kristina Lugn för en hemlös och försökt ge henne pengar.

Kommentarer
Postat av: Guest

Ville bara säga att Micke Grahn är kanske mest känd som rektorn från Fame Factory. Med fast och vänlig hand guidade han morgondagens artister genom en tuff utbildning.

Utöver det har han själv arbetat som artist under 18 år. Han har varit flitigt anlitad och har många strängar på sin lyra. Revy med bl.a Peter Flack, buskis med Stefan och Krister, rösten till "Clopin" i Disney´s Ringaren i Notre Dame 1 OCH 2 och musikaler som ”ABBA the True Story” och ”Fame”.

Mikael har också ett förflutet som sångare i flertalet band – både original och covers, och därutöver hundratals olika evenemang som konserter, föreläsningar och artistcoaching.

Senast kunde vi se honom som sjungande publikuppvärmare vid alla delfinalerna i
Melodifestivalen 2004 och 2006.

Med passion och kraft närmar han sig alla scentillfällen och allt sångmaterial.
Har du sett honom en gång så glömmer du det aldrig!

2006-06-29 @ 15:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback