Mitt tråkiga, lediga liv

Tack gode gud att den här eländiga, eremit-liknande ledigheten snart är över. Det är mysigt att vara ledig på julen för då är alla andra lediga och man kan skåla i glögg och bli stjärnögd av lycka under misteln. Det är minst lika roligt att vara ledig på sommaren för då är många andra lediga, det är varmt och skönt och man kan vara ute utan att frysa. Men att vara ledig i två veckor i mitten av januari då alla man känner jobbar eller studerar och det är snorkallt ute, det är verkligen inte det minsta kul. En genomsnittlig dag i mitt tråkiga, lediga liv har sett ut ungefär så här:

07.00 - 09.00      Vaknar (detta har givetvis varierat)
10.00 - 13.00      Fånsurfande, mest bestående av bloggar och nyheter.
                           Eventuellt gymmet, eventuellt MTV-tittande
13.40 - 14.40      Oprah
14.40 - 15.30      The Tyra Banks Show
16.00 - 19.00      Mera surfande, lite pluggande,
                           allmänt plockande i lägenheten, läsning, TV-tittande
19.00 - 22.00      Älsklingen kommer hem, middag...kanske mer TV

Mitt TV-tittande den här veckan har med andra ord legat på omkring 5 timmar per dag. Vilket kan jämföras med kanske 2 timmar per dag när jag gör vettiga saker på dagarna, såsom att plugga.

Det här är sista inlägget om hur tråkigt livet är som ledig, jag lovar. Börjar rå-plugga på måndag och jag är så tacksam. Dels för att jag kom in på utbildningen, dels för att ledigheten är över.

Dagens bästa: Urk. Posten?
Dagens sämsta: - 10 grader ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback