Gott nytt 2006!

Absolut, detta ska bli bästa året. Jag ska vara fashionabel så in i norden, känna mig hemtam på gymet och skriva ner allting i min nya kalender från Ordning & Reda. Vidare ska jag sluta dra mig så länge i sängen och läsa DN Debatt varje dag. Word.

Det nya året har börjat och vardagen börjar göra sig påmind igen. Är lyckligt nog ledig ända till den 9:e januari så jag har några sovmorgnar kvar. Älsklingen börjar jobba redan imorgon, min kompis D har slitit i flera dagar redan. Himla skönt att vara student ibland. Trist bara att man inte är student i Norge. Mycket mera i studiebidrag och så halv skatt i december. Dessutom kan man i Norge döpa sin nya kungliga son till Sverre utan att skämmas. Och utbrista "akkurat" och "Metallgutten" så mycket man orkar.

Fast jag ska inte flytta till Norge i år.

Firade in det nya året i ett snöfyllt (!) Malmö och det var himla mysigt. Försökte infria ett av mina nyårslöften om att vara fashionabel så in i norden och bar en svart, kort klänning i beigefärgad satin med svart, genombruten spets över. Glittriga örhängen. De andra tjejerna på nyårsmiddagen hade också svarta klänningar och glittriga örhängen. Fashionistas finns överallt. Dagen efter drog vi oss inte alls i sängen, trots att jag var en liten smula trött (läs bak). Två nyårslöften infriade redan. Min kalender ligger dock kvar i Stockholm, tillsammans med gymkortet och DN. Nedrans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback