Första skoldagen

Första dagen på nya utbildningen gick bra! Vaknade i tid, kom iväg i tid och kom i tid till uppropet. Vi är ungefär 30 i klassen och det ska bli spännande att ta reda på vilka de andra är. Misstänker dessutom att en av oss är fusknolla (det måste vara så!). Så nu när registreringen är gjord sitter jag bara och väntar på att DN och CSN ska dimpa ner i brevlådan/rulla in på bankkontot. Det första jag ska fynda är svarta jeans, troligtvis Cheap Monday. Dels för att jag är finansiellt utmanad, dels för att de är regel inom medie-branschen. Och man måste ju klä sig dit man kommer, eller hur? :) Sen blir det troligtvis en träningstopp till, för att fira att jag har lyckats träna 3 gånger i veckan tre veckor i rad! Det blir lättare att gå till gymmet när man inte behöver svettas i noppiga, urtvättade t-shirts. Believe you me. Det roligaste vore att länsa Adidas Concept Store på Stella McCartney men det blir troligtvis något vitt från H&M , deras träningskläder är också fina. Fast de är ju inga Stella precis.

Nu ska jag läsa kurslitteratur till sena kvällen, har en bok jag måste plöja igenom och det ska inte bli roligt. Urk, vi snackar 200 sidor.

Dagens bästa: Första skoldagen!
Dagens sämsta: Varför vill ingen byta vår centrala tvåa i Lund till en tvåa i Stockholm? Kom igen people, enligt "Bygglov" på TV4 är Skåne exotiskt!

Kommentarer
Postat av: stina

hihi, mitt csn kom idag å det första jag köpte var ett par cheap monday i svart. vilken utb går du?

Postat av: therése

jag går på jmk i stockholm - csn ramlar in på fredag. tjoho! blir nog en liten tripp till götgatan :)

2006-01-25 @ 11:44:49
URL: http://theresetexterar.webblogg.se
Postat av: carlan

Måste klä sig dit man kommer? Är det inte mer tragiskt än kul och givande om folk i allmänhet har den inställningen? Särskilt när ordet "måste" kommer inte i sammanhanget.. Jag menar, likriktning inom grupper är en naturlig följd av att man umgås mycket tillsammans, men när det är något som görs "för att vara som dem" börjar det bli tragiskt jobbigt. ...så krasst: skippa mellanstadietvången och skit i de andra!

2006-11-17 @ 09:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback