Åter lista

Är visserligen inte utmanad av någon att fylla i the blanks så jag får väl utmana mig själv.

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"Vi kan säga att dårraden där fungerar som ett slags vinjett" ur Nyheter - att läsa tidningstext av Kristina Lundgren, Birgitta Ney och Torsten Thurén.

2. Stretch your left arm out as far as you can.
Helst inte. Träningsvärk.

3. What is the last thing you watched on TV?
Imorse. Nyheterna 07.30

4. Without looking, guess what time it is.
17.25

5. Now look at the clock. What is the actual time?
17.30

6. With the exception of the computer, what can you hear?
Bilar som kör förbi på Linnégatan. Grannens pippliga bebisar som skriker. Hela tiden.

7. When did you last step outside? What were you doing?
08.45 imorse. På väg till föreläsning.

8. Before you started this survey, what did you look at?
På en himla massa andra bloggar.

9. What are you wearing?
Jeans från Acne, vit finstickad tröja från H&M och en lång, beige sjal som jag fyndat på rean.

10. Did you dream last night?
Ja, har lärt mig att man alltid drömmer, även fast man ibland inte kommer ihåg det. Fast vad jag drömde igår kväll, det minns jag inte.

11. When did you last laugh?
I eftermiddags, när jag intervjuade några i klassen.

12. What is on the walls of the room you are in?
Två tavlor på segelbåtar (inte mitt val) plus två tavlor med nån spanskliknande konst (inte heller mina).

13. Seen anything weird lately?
Såg Günther på SATS för ett tag sen. Kändes konstigt.

14. What do you think of this quiz?
Jorå den är väl ok. Fast jag borde plugga istället.

15. What is the last film you saw?
Wedding Crashers. Besvikelse. Vince Vaughn, som jag ÄLSKAR i Be Cool, var enerverande.

16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
Först och främst någonting åt mina föräldrar. Sen en Mulberry Bayswater.

17. Tell me something about you that I don't know.
Jag är högerhänt.

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Skulle jag se till att alla kan äta sig mätta.

19. Do you like to dance?
.Jag skakar den som en polaroid.

20. George Bush?
Usch.

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Hemlis. Fast mormor vet.

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Vet snarare vad jag INTE skulle döpa honom till.

23. Would you ever consider living abroad?
Har redan gjort det och gör det gärna igen.

24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
Hej. Får jag komma in?

25. 4 people who must also do this meme in THEIR journal:
Andra bloggare som jag läser. Ingen nämnd, ingen glömd.

Kommentarer
Postat av: Estelle

Kul lista!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback