Vero Moda vero konstigt

Var för övrigt på en spontan shoppa-i-skyltfönster-rundtur i går. Har aldrig förstått nöjet med att fönstershoppa. Hela grejen är rätt meningslös, egentligen.  Man går runt och ser tusen snygga saker och mår dåligt för att plånboken inte innehåller lika många kronor. Känner inte alla så här? Eller är det jag som är shoppingmissbrukare?

Hursomhelst, var inne en sväng på Vero Moda och plockade upp nya numret av deras kundtidning. Som vanligt började jag dreggla av ha-begär. Som vanligt såg jag inget av plaggen i butiken. Vero Moda är rätt skum affär på det sättet. Kundtidningen är alltid överfull av snygga, snygga saker men i butikerna finns bara urtvättad bomull och toppar i hopplösa mönster. Hemsidan är också fullt av snyggt så var ligger problemet? Beror det på taskiga inköpare? Vero Moda finns till exempel i två editioner i min gamla hemstad Lund. Den på Stortorget är hopplös medan den i Nova-gallerian är en riktig godisbutik.

Är det först till kvarn som gäller för inköparna? Utbryter det varje månad dödskamper á la HM by Stella McCartney bakom Vero Modas dörrar?

Det vore dessutom himla behändigt om min guldbonus från HM kunde hitta hem i veckan, har en konfirmation i helgen.

Ok, det här var ett rent modeinlägg. Bäst att passa på att posta dagens outfit: :-)
Svart- och vitrandig tröja, HM
Svart linne, Gina Tricot
Jeans, Acne
Vita skor, Converse
Svart trench, gammalt fynd - förlåt, vintage

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med massor. Man ser fina plagg i annonser och på tv från VM. Och i butiken ser det mest ut som skit. Iallafall i Kista.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback