Tant!

I helgen har jag varit tant. I fredags satt jag hemma hos mamma och pappa och tittade på "Så ska det låta". Jag var inte imponerad. Dessutom gjorde Peter Settman the robot dance. Jag är fortfarande inte säker på om det var med flit eller inte. 1 tantpoäng till mig.

I lördags var jag DD eller designated driver som det heter. Satt och slötittade på det katastrofala tv-utbudet och oroade mig för mina stackars föräldrar. Det är ju ändå så mycket löst folk på stan! tänkte jag. 2 tantpoäng.

I söndags var jag och handlade blommor med mamma på Interflora. Bakom mig i butiken strök det omkring en skum kille i 15-årsåldern. En ligist! tänkte jag panikslaget när jag märkte att han följde efter mig i butiken. Tänk om han rånar mig! Greppet om väskan hårdnade och pulsen steg. För visst följde han efter mig men jag insåg snart varför. Han inspekterade intresserat vad jag tittade på för blommor att köpa. Han tailade alltså inte för att råna mig, utan för att jag i hans ögon var en tant med blomkunskaper. 3 tantpoäng.

Har fler bevis på att jag är en tant. Var ute och gick en solig dag när jag knappt var 22 år fyllda. Plötsligt kom en liten plutt cyklande på sin trehjuling tillsammans med sin pappa hack i häl.
-Kör inte på någon nu! hojtade pappan. Se upp för tanten!
Och så pekade han på mig.
10 tantpoäng.

Bäst att äta konserver, dricka billigt rödtjut och lyssna på Broder Daniel hela veckan.

Dagens bästa: En ny goodybag med La Prairie-krämer.
Dagens sämsta: En stöddig typ som inte förstår innebörden av "ditt" och "mitt". Arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback