Plask plask

Nu är jag tillbaka från Centralbadet, som inte blev en fullt så traumatiskt upplevelse som jag hade befarat. Badmössan är ju, trots allt, glittrig. Och rosa. Själv är jag vinterblek och inte beach 2006 fullt ut. Det var knappt att vi förtjänade varandra.

Hade aldrig varit på badet förut, det var jättefint där inne. Gammal mosaik, högt i tak och ljuvliga dofter av mandelolja och tallbarrskrämer från relaxavdelningen. Det var inte heller så mycket folk där, vilket ju var tur för mig. Däremot hade de cirka tio badgästerna allihopa ett mycket utvecklat revirtänkande. Runt den runda bassängen fanns ungefär sju badstolar, alla "paxade" med badrockar och handdukar. Alla gästerna simmade runt, runt i bassägen så jag satte mig i en stol för att vänta på fotografen. Plask plask lät det från bassängen och en upprörd badare gestikulerade vilt att jag satt mig i hans stol. A la Guldlock gick jag till nästa stol. Samma plaskande från bassängen, fast från en annan gäst. Ny stol, nytt plaskande. När jag väl satt mig till rätta i den fjärde stolen låtsades jag inte höra det envisa bubblandet. Det var skönt i stolen.

Nu ska jag fortsätta med det test som snart dyker upp på SalongK.se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback