Naken av en anledning?

Råkade av en händelse få se årets troliga julklapp, Tina Nordströms nya bok, i en tidning nånstans. Jag gillar Mat-Tina, hon är alltid glad i rutan och pigg på att inte bränna vid maten. Hon är dessutom väldans en lik en kompis till mig som bor i Malmö och som också är duktig i köket. Plus att alla killar verkar gå bananas när hon syns i bild för att hon är så söt. Men jag är mer tveksam till hennes nya bok En matresa genom Sverige. Är det bara jag eller gör hon en ganska konstig min på omslaget? Det måste ju ha funnits bättre bilder. Lite...grisflin?

26807-3

Men seriöst, Tina är bra. Fast jag har alltid personligen föredragit
Jamie Oliver. Hans mat känns alltid godare - och därmed troligen också onyttigare. Den eviga onda cirkeln. Fastnade en kväll framför rutan tillsammans med min kompis D och trötta, hungriga och lata utropade vi "åååååh" och "aaaaah" när han lagade till vitlöksfisk och chokladmousse och kolapaj och gud vet allt. "Jag står inte ut längre!" utropade D efter ett tag. "Det här är matporr!"

Hon har en poäng. För det måste väl finnas en anledning till att han kallas för "Den nakne kocken"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback