Hjärnsläpp

Att Fredrik och Filip är tillbaka har väl ingen missat. Förra måndagen listade de efterkrigstidens värsta hjärnsläpp. Fick själv kortslutning och glömde bort att titta! Tack gode gud att klippen finns på webben. Borde egentligen författa två artiklar men det är så himla mycket roligare att äta lussekatt, förfasa sig över Carola och känna sig nöjd med att man inte är kvar ute i snöstormen.

Tänkte själv lista några egna hjärnsläpp:

* När jag glömde bort att man aldrig ska köra bil i flipflops och kvaddade en lyxig Lexus med en lånad SUV.

* När jag glömde bort att titta på datumskyltarna i USA och fick en annan lånad bil towed dvs bortbogserad. Fick senare hämta bilen i ett område där vartannat hus pryddes av kulhål. Många kulhål.

* När jag exklamerade "för du tycker ju inte om den andra äggklockan du har!" till mamma en julafton. Moster, som mamma fått den andra äggklockan av, satt bredvid. Julefrid.

* När jag kramade om och skvallrade om fester, bakfylla och tentor med en kille som jag trodde bodde på min kompis D:s korridor. Killen, som hade en gitarr på ryggen, såg rädd ut och svarade bara "eeeh" och "okeeeeeeeej" på allting jag sa. Det var inte min kompis korridorare. Det var Patrik Isaksson.

Bubblare: När en något stressad präst förra årets första advent mässade om Jesus och hur han "satte på åsnan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback