Top Dog

Det är väl svårt att undgå att det har pågått en hundtrend i medierna de senaste åren. Babsan har viftat med sin hund i TV (den försökte faktiskt hoppa på mig en gång på tunnelbanan) och alla vet väl vem Tinkerbell är, liksom kanske Foxxy Cleopatra och Honey Child. I tidningsväg kan man numera läsa "Vovve", "Hundliv" och "Härliga Hund", för att nämna några. Sofia Wistam ska leda ett nytt program på TV3 i vår som går under namnet "Top Dog". Enligt hemsidan ska tolv hundar tävla för att bli Sveriges första hundstjärna:

"Tillsammans med elva andra hundägare – och deras hundar – flyttar du och din hund in på en gård strax utanför Stockholm. Under fem veckors tid drillar du din hund till att bli ett fullfjädrat charmtroll och tillsammans möter ni utmaningar, övningar och vänner för livet.
Ett attraktivt modellkontrakt för din hund står på spel."

Min hund skulle vinna den här tävlingen. Lätt.

Problemet är att jag inte har införskaffat honom än. Våra vägar har inte korsats. Fast jag vet precis hur han ser ut och vad han ska heta, det har jag vetat i snart tio år. Han är en svart och vit-prickig jack russel terrier som lystrar till namnet Milton.

Milton to beInte alla i min omgivning är lika entusiastiska som jag över Miltons ankomst. En del menar att "då heter han ju likadant som den där porrkungen Bert Milton", andra ser en misstänkt koppling mellan namnet Milton och namnet Hilton och menar att jag är en Paris Hilton-wannabee och kan skaffa en chihuahua direkt istället för en jack russel. Chihuahuaor är jättesöta men jag skulle vara rädd för att krama ihjäl honom eller henne om jag hade en. Plus att de inte direkt skrämmer ogärningsmän på flykten.

Tinkerbell, som Paris Hiltons numera dumpade chihuahua heter, har ingenting gemensamt med Milton. Nada. Jag slår vad om att Milton till och med kommer att kunna springa fortare. Dessutom har han mer attityd. Det är det som är så himla bra med jack russels. De är lagom uppkäftiga och tror att de bestämmer men de är inte så stora att man inte kan rubba dem en centimeter om de vägrar gå nånstans. Om Milton vägrar röra sig kan jag helt sonika lyfta upp honom och därmed avsluta diskussionen.

Och när folk anklagar mig för att vara en Paris Hilton-wannabee kan han bita dem i benet. Fin hund!

Kommentarer
Postat av: Maria

Min chihuahua är stentuff. Honom kramar man inte ihjäl i första taget :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback