Julklappar och mumsigt recept

Lugn dag. Brukar inte blogga på helgerna men har ingenting bättre för mig just nu medan nagellacket torkar.

Var ute och tittade på julklappar, lyckades till och med haffa en åt pojkvännen när han vände ryggen till. Hur tomte-smooth är jag? :)

Ikväll ska vi äta tapas och dricka
Blossas årgångsglögg, fast i omvänd ordning.

Måste förresten dela med mig av den sjukt goda torsken i kokos- och saffranssås som jag lagade häromdagen. Sjukt god favorit!

Ingredienser
2 dl ris
500 g fiskfilé tex torsk
1/2 tsk salt
2 dl matyoghurt (Milda Mat fungerar utmärkt)
1 msk vetemjöl
2 dl kokosmjölk
1 purjolök
1 fiskbuljongstärning
1/2 påse saffran dvs 0,25 g

Gör så här
Koka riset, dela fisken i 4 portionsbitar och salta. Vispa ihop matyoghurt, vetemjöl, kokosmjölk, buljongtärning, saffran och hackad purjolök i en låg, vid gryta. Koka upp och lägg ner fisken. Låt sjuda under lock på svag värme 6-7 min. Servera med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback